środa, 29 października 2014

Naleśniki mięciutkie i puszyste

dziś wpis naleśnikowy :)

naleśniki to dla mnie danie idealne na śniadanie, a także obiad 

nie lubię naleśników cienkich i gumowatych
mój idealny naleśnik powinien być:
-miękki
-puszysty
-gruby 
(oczywiście nie do przesady)
-i sycący

z tego przepisu uzyskamy właśnie takie naleśniki :)




Składniki: (na ok. 12 naleśników)
-4 jajka
-4 łyżki cukru
-600 ml mleka
-4 łyżki gęstej śmietany
-2 łyżeczki proszku do pieczenia
-260 g mąki pszennej
-cukier puder do posypania
-waniliowy serek homogenizowany (lub dowolny dżem, konfitura)
-olej do smażenia

Wykonanie:
Jajka ucieramy z cukrem na puszystą masę. Dodajemy śmietanę, bardzo dokładnie mieszamy (lub miksujemy). Następnie dodajemy mleko - mieszamy. Przesianą mąkę łączymy z proszkiem do pieczenia i stopniowo dodajemy do masy. Całość miksujemy na gładkie ciasto i odstawiamy na 10-15 minut. Po upływie tego czasu, smażymy na niewielkiej ilości tłuszczu z obu stron na złoty lub lekko brązowy kolor. Gotowe naleśniki smarujemy serkiem lub dżemem i dowolnie zawijamy :)
Smacznego!










9 komentarzy:

  1. a jak je tak fajnie zwinąć??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zaginam brzegi z jednej i drugiej strony pod ukos, aby wyszedł trójkąt. Następnie zwijam rulonik od podstawy trójkąta do jego szpica ;) ciężko to wytłumaczyć tak bez schematu... ;)

      Usuń
    2. dzięki! będę próbować. Będzie pretekst do wypróbowania przepisu ;)

      Usuń
  2. ale apetycznie wyglądają !!
    www.filizanka-smakow.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Kasiu wiesz, ze ja naleśniki uwielbiam i jak dzisiaj je widziałam to chodziły za mną cały dzień. Jak wróciłam do domku to sobie usmażyłam porcję i zjadłam z dżemem wiśniowym, mniam pyszne były :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. naleśniki są dobre na wszystko :) na każdy stan ducha, samopoczucia, pogody... :) :) pozdrowionka przesyłam!

      Usuń
  4. Też lubię puszyste naleśniki- najbardziej z białym serem:) Tych pyszności też bym spróbowała:)

    OdpowiedzUsuń