czwartek, 19 lutego 2015

Zupa ogórkowa z ryżem

jedna z moich ulubionych zup :)


Składniki: (ok. 8 porcji)
-2,5 l bulionu mięsno-warzywnego
-1 słoik (litrowy) ogórków kiszonych
-3 łyżki śmietany 18%
-100 g ryżu
-1 łyżka masła
-0,5-1 szklanka wody z ogórków
-garść natki pietruszki lub kopru
-sól, pieprz

Wykonanie:
Ogórki cienko obieramy ze skórki i ścieramy na tarce o grubych oczkach. Następnie podsmażamy je chwilę na maśle (do 5 minut). Do gotującego się bulionu wrzucamy starte ogórki i wsypujemy ryż (można też gotować ryż oddzielnie). Gotujemy do momentu, aż ryż zmięknie. Do zupy dodajemy szklankę wody z ogórków i zaprawiamy ją śmietaną. Trzymamy na ogniu do zagotowania i gotowe. Zupę podajemy na gorąco i posypujemy zieleniną (można ją dodać do zupy wcześniej, w trakcie gotowania). 
Smacznego!


8 komentarzy:

  1. zawsze jem z ziemniakami :) ale piękna ogórkowa :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przypomniałaś mi o tej smacznej, delikatnej wersji ogórkowej. Muszę ją zrobić w najbliższym czasie ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ogórkowej z ryżem jeszcze nie jadłam. Koniecznie muszę spróbować :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. zupa ogórkowa i ryż to dla mnie nowośc, ale prezentuje sie bardzo smacznie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam takie kwaskowate zupy...mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. O proszę, zaskoczyłaś mnie :) na pewno by mi smakowała, kocham ryż ^^

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawe połączenie, może moja Trzylatka wreszcie by spróbowała ogórkowej bo uwielbia wszystkie zupy z ryżem

    OdpowiedzUsuń
  8. Pyszna klasyka :) Podobnie uwielbiam zupkę ogórkową z ryżem.

    OdpowiedzUsuń